sunnuntai 2. lokakuuta 2016

Messuilua ja ompelua

Seinäjoella oli viikonloppuna käsityömessut. En ajatellut mennä sinne, mutta niin vain lauantaina vierähti useampi tunti messuilla. Olin pienen ihmisen vuoksi katsellut jo valmiiksi, mitä haluan ehdottomasti nähdä ja mikä olisi kiinnostavaa. Suunnittelin ompelevani muutaman bodyn ja jokuset housut eli kangaskojulle veisi tieni. Kerrankin olin kaukaa viisas ja etsin valmiiksi ohjeet ja katsoin tarvittavat kangasmäärät. Otin kuvan ohjeesta, jotta muistan varmasti oikein. Jes, hyvä minä. 

Maltoin hetkisen kulkea messuilla järjestelmällisesti, mutta tuskastuin aika pian ja suuntasin suoraan Paapiille. Sieltähän sitä löytyi, kangasta.



Mukaan lähti vaaleanpunaista Herttasta ja Kieloa sekä vaaleanpunaisena että minttuna ja vielä Jussi-joustocollege. Ja tietenkin resoreita. Työkoneet-trikoo oli heräteostos.

 
Ostin vähän kuin varmuuden vuoksi myös valmiin bodyn, jos onnistun sähläämään kankaan käyttökelvotttomaksi.


Messuilta lähtiessä satuin vielä huomaamaan tämän ihanan Bombom-langan Vanja Sean kojulla. Aivan uusi merkki mulle, mutta käy niin hyvin yhteen noiden kankaiden kanssa, että en miettinyt ostopäätöstä kovin kauan.


Ei ne ole ihan samaa sävyä,mutta tarpeeksi kuitenkin.

Ehdin jo ommella collegesta housut. Tykkäsin ohjeesta, kankaasta leikataan yksi lahjekappale ja lisäksi takakiila. Helppoa ja kun takakiila on ensin ommeltu paikalleen, niin jo alkaa näyttää housuilta. Tein vain lahkeensuut resorista, ohjeen mukaan myös takakiila olisi ollut resoria.




Mun ompeluaika on rajallinen, joten työvaihekuvat tästä eteenpäin jäi ottamatta.


Mikä: Littele Houses -trikoohousut/Ottobre 1/2012
Millä: ompelukoneella
Mistä: Jussi-joustocollege ja trikoo, molemmat Paapiiltä
Paljonko: collegea 50 cm + resoria n. 10 cm, koko 86 cm


Jäi vähän harmittamaan, kun en tajunnut kohdistaa takakiilaa tarkemmin. Kangasta riittää onneksi vielä toisiin housuihin. Niihin sitten...


Ai niin, käsityömessuilla oli imetysvarikko. Siellä jaettiin kestoliivinsuojia sekä mahdollisuus tehdä sellaiset itse kotona. Nappasin kahdet valmiit sekä yksiin kankaat mukaan.


ps. Mun mielestä messuilla voisi olla kiertosuunta Ikean tyyliin. Pari oikoreittiä sekaan.


2 kommenttia:

  1. Tuo lanka <3 vitsit miten herkku! Oispa muuten mahtavaa kun messuilla ois Ikean tyyliin kulku, aivan huippu idea :D kulkeminen helpompaa kun ei tulis ihmismassaa edestä, takaa ja sivuilta, vaan kaikki etenis samaan suuntaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi herkku! Onneksi pää pyöri vielä, vaikka olin lähdössä jo ovelle.
      Ja mä todella kaipasin sitä yhtä kulkusuuntaa.

      Poista