torstai 1. joulukuuta 2016

Sukkia, sukkia, sukkia

Monetkohan sukat voi olla samaan aikaan kesken...? Laskin, että pahimmillaan mulla oli viidet puikoilla. Nyt vain neljät, vaikka kahdet tuli valmiiksi. Uudet piti aloittaa, koska aion nyt vihdoin neuloa jämälankavillasukkajoulukalenterin ohjeiden mukaiset sukat. Ohjeet on siis Missä neuloimme kerran –blogista vuodelta 2013. Ihan vähän jäljessä tullaan...

Jämälangat, suurin osa Väinämöistä ja Handua.

Sukat neulotaan siis varpaista varteen. Oon tietoisesti vältellyt tätä tapaa, koska kantapää aiheuttaa mulle pulmia. Muutaman kerran oon tehnyt tiimalasikantapään ja kerran jälkikäteen neulotun kantapään. Tiimalasikantapää oli mun neulomana kaikkea muuta kuin siisti ja jouduin ompelemaan sitä kokoon kun siihen jäi reikiä... Jälkikäteen neulottu kantapää oli mulle liian pieni. Näissä neulotaan kantapää jälkikäteen ja nyt ajattelin olla kaukaa viisas ja lisätä silmukoita ennen kantapäätä. Tai jotenkin soveltaa. 


Ekan sukan aloitin harmaalla Väiskillä. Tästä tulee mieleen äiti. Neuloin tästä langasta äidille Kaipuu-huivin. 


Ja sitten valmistuneita sukkia. Sukkien to do –listalla on ollut Midsummer socksit. Lankalaatikosta löytyi sopiva lanka, Väinämöinen. Väiski on yksi mun ehdoton suosikkilanka. Mukava neuloa ja mahtavat värit. Löysin myös vahvikelankaa jemmastani ja se kävi tosi hyvin tuohon lankaan. Niinpä neuloin sen kantalappuun.


Keskikesän sukista mulle tuli mieleen lapsuuden kesäyöt kun valvottiin siskon kanssa aamuyöhön. Luettiin niin pitkään kuin valoa riitti ja silmät pystyi auki... Väri tuo mieleen myös elokuun viljapellot.




Mikä: Midsummer socks/Niina Laitinen
Millä: 2,5 mm puiset sukkapuikot
Mistä: Väinämöinen, sävy Keltamulta
Paljonko: 65 g, koko n. 40

Neuloin ohjetta pidemmän varren ja taisinpa lisätä silmukoitakin. Tein näihin sädekavennuksen, ohjeessa on nauhakavennus.

Tukuwool sockista neuloin ihan perussukat kummisedälle. 


Mikä: villasukat
Millä: 3 mm puiset sukkapuikot
Mistä: Tukuwool sock, sävy Lehto
Paljonko: 82 g, koko n. 41

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti